Hantera smittoläget tryggt med Biljettkiosken

P g a rådande omständigheter så är det många arrangörer runt om i riket som stänger ner eller lägger sina evenemang på paus.
Detta är förstås beslut som vi stödjer fullt ut då vi har goda rutiner och verktyg att hjälpa både arrangör som biljettköpare.

Vår praxis är att vi kan alltid hjälper arrangör att meddela biljettköparen ifall eventet är inställt, framflyttat eller det skall återbetalas.
Vi hjälper alltid arrangörerna att åtebetala samt ev flytta biljettköpare till nytt datum. Hjälpen är självfallet kostnadsfri och ingår i tjänsten.

Har du som biljettköpare frågor, köpt din biljett via ett ombud eller undrar ang ditt kommande evenemangsbesök kontakta oss gärna på corona@biljettkiosken.se eller vår vanliga kontakt här på sidan. Du som är befintlig arrangör kontakta oss som vanligt.

Ta hand om er!

/Markus, VD Biljettkiosken
Nyfiken på Biljettkiosken?

Köpvillkor

1. Allmänt

Köparen måste vara myndig eller inneha målsmans tillstånd.

Biljettkiosken är en biljettförmedlingstjänst som drivs av Citypuls AB.

Biljettkiosken förmedlar bokningen/köpet på uppdrag av den ansvariga arrangörens (säljarens) räkning och agerar endast som ombud. Alla frågor om eller anspråk pga. evenemangen och dess genomförande skall riktas till den ansvarige arrangören.

2. Beställning

Vid beställning av biljetter från Biljettkiosken över Internet föreligger bindande köpeavtal först sedan Biljettkiosken fått betalning registrerad och gjort en orderbekräftelse per e-post som även tjänar som kvitto. Orderbekräftelsen sparas för ev. vidare kontakter.

3. Pris

Biljettpriset bestäms av eventarrangören. Eventuellt tillkommer en serviceavgift. Priserna är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar 25% moms om inget annat anges. Eventarrangören förbehåller sig rätten att ändra biljettpriset vid behov.

4. Betalning

Betalning till Biljettkiosken sker via säkra betaltjänster (kort, Swish, Swedbank direktbetalning). Om du betalar med kort får aldrig Biljettkiosken eller eventarrangören del av dina känsliga kortuppgifter.

5. Leverans

Leverans sker direkt efter inkommen betalning. Varje biljett skickas som ett SMS till angivet mobiltelefonnummer och även som en kopia till angiven e-post.
Vid leveransproblem måste du kontakta kundtjänst i god tid innan aktuellt event.

6. Borttappad biljett

Skulle en levererad biljett tappas bort kan den skickas ut på nytt.
Kontakta kundtjänst i god tid innan aktuellt event.

7. Återköp

Återköp sker ej. Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. Betald och levererad biljett räknas som förbrukad biljett.

Ägarbyte på levererad biljett kan ske upp till 1 gång/bokning. Kontakta kundtjänst eller gör det själv via formulär här.

8. Personuppgifter

Biljettkiosken värnar om din personliga integritet och skyddar dina personuppgifter enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.

9. Kundtjänst

Vid frågor kontakta Biljettkiosken per e-post eller använd kontaktformuläret.

2021-02-14 15:28